Vizita la Universitatea din Valencia
În perioada 5.10.2014-12.10.2014 o echipă formată din trei experți în cadrul proiectului împreună cu un cadru didactic din echipa managerială UVT au participat la o întâlnire de lucru la Universitatea din Valencia, Spania.
Membrii echipei au fost următorii:
- prof. univ.dr. Petru Ștefea – prorector cu strategia financiară și economică a UVT;
- conf. univ. dr. Carmen Băbăiță – expert pe termen lung – coordonator implementare specializare ECTS în cadrul proiectului INOVMAN;
- conf. univ. dr. Andrei Pelin – expert pe termen lung – expert diseminare, bune practici în cadrul proiectului INOVMAN;
- lect. univ. dr. Andreia Ispas – expert pe termen lung – responsabil analiza programe de licență – bune practici în cadrul proiectului INOVMAN.
Universitatea din Valencia (UV) a fost înființată cu peste cinci secole în urmă și a devenit în timp o universitate modernă, publică care oferă toate domeniile de cunoaștere: științe sociale, economice și juridice, științe experimentale, inginerie, științe medicale, științe educaționale și umaniste.
Universitatea din Valencia (UV) are peste 45 800 studenți și 8 600 absolvenți de studii universitare (masteranzi) au luat parte la cursurile predate de către peste 3.300 de profesori, lectori și cercetători din campusurile universitare proprii, cu sprijinul a peste 1.700 de personal administrativ și servicii de personal. În cadrul specializării de Turism, numărul aproximativ este de 80 de studenți pe an.
Este o universitate de referință în Europa situându-se pe locul al doilea în Europa în primirea de studenți Erasmus și al patrulea între universități spaniole la capitolul cercetare. Se situează pe locul 4 în Spania, la nivel internațional, se clasează între 201 și 300 de pe plan internațional. UV este cea mai internațională universitate din Valencia: are peste 2.000 de studenți de la alte universități din întreaga lume și mai mult de 1.300 de studenți UV în programe de mobilitate internațională.
Scopul vizitei de lucru a fost analiza programelor similare cu cele ale specializării Economia Comerțului, Turismului și Serviciilor din cadrul FEAA Timișoara.
Analiza curriculară a fost realizată din trei perspective: a) concepția curriculară, b) proiectarea curriculară și c) implementarea curriculară. În cadrul vizitei de lucru au fost analizate următoarele:
- Aspecte generale ale programului de studiu
- Analiza planului de învățământ
- Analiza fișei disciplinei
- Practica de specialitate
- Program de tutoriat pentru studenți
- Inserția activităților nonformale
- Valorificarea experienței practice a studenților
- Modalităţi de selecţie a studenţilor şi de finalizare a studiilor
- Observarea unor activități didactice (prelegeri, cursuri practice și activități nonformale)
- Evaluarea cadrelor didactice
- Evaluarea programului de formare
- Marketingul programului de formare
- Oportunități de colaborare pe termen mediu și lung
Analiza fiecărei problematici, prezentată sintetic mai sus a fost realizată în detaliu, urmărindu-se respectarea tuturor indicațiilor și a recomandările din cadrul metodologiei „Metodologie pentru analiza programelor similare în cadrul vizitelor internaționale”, elaborată în acest scop.
În urma vizitei de lucru membrii echipei au realizat un raport detaliat în care au prezentate informații cu privire la fiecare element supus analizei.
Rapoartele realizate au fost prezentate în cadrul ședințelor de proiect iar recomandări de implementare ale unor bune practici din cadrul Universității din Valencia urmează să fie prezentate în cadrul workshop-ului 2 ce se va desfășura în data de 26.11.2014 și apoi implementate în cadrul celor două specializări supuse inovării: Management și Economia Comerțului, Turismului și Serviciilor, din cadrul Facultății de Economie și Administrarea Afacerilor Timișoara.
Timișoara, 05.11.2014